Skip to Content

Payment and shipping conditions

Shipping

At Concap, you can choose between shipping and purchasing through our physical stores. If you choose shipping, you can find all the necessary information below. Still haven't found the answer to your question? Feel free to contact us using the contact form.

When you place an order via www.concap.be before 1 p.m. on a business day, your products will be shipped the same business day. If you order after 1 p.m. or during the weekend, your package will leave the next business day. Under normal circumstances, you will receive your package 1 to 2 business days after placing your order for a national shipment. This is always subject to the condition that all information has been entered correctly, the transport company is operational, and the payment terms have been met. Didn't receive your package? Please note that complaints must be submitted within 48 hours of placing your order.

If you order for delivery outside of Belgium, the shipping time depends on the location. In this case, you can track the expected delivery date via the track & trace link you receive by email after placing your order.

255 / 5.000 Shipping your package, regardless of size and quantity, costs €6.50 including taxes. If the total purchase value, including discounts, is €90.00 or more, we will cover the shipping costs and ship your package free of charge.

203 / 5.000 For international shipments, the shipping cost depends on the destination country. This amount is always displayed in the overview in your shopping cart after entering your delivery address.

Opgelet: bij internationale verzendingen buiten het vaste land van Europa komen er mogelijks extra reële kosten bij. Deze zijn steeds ten laste van de ontvanger en worden zo nodig afzonderlijk gefactureerd. 336 / 5.000 Please note: For international shipments outside mainland Europe, additional costs may apply. These are always the recipient's responsibility and will be invoiced separately if necessary. By placing an order, you agree to accept these additional costs, proof of which can be requested upon request.

Voor onze bedeling werken wij samen met Bpost. Opgelet: burenlevering is hierbij mogelijk! 

Voor internationale levering werkt Bpost met eigen partners. VDB Nutrition heeft steeds uitsluitend contact met Bpost en kan niet zelf kiezen welke andere partij jouw pakket zal leveren. 

Als je niet thuis bent laat bpost een (digitale) melding met verdere instructies achter. Dit kan een nieuwe aanbieding op een later tijdstip zijn, een boodschap dat het pakket af te halen is in een bbox of in een bpost locatie in de buurt (vb. een supermarkt, krantenwinkel of postkantoor).

Is jouw pakket niet geleverd 2 werkdagen (nationaal), controleer dan eerst even de track & trace code voor meer info. 

Is hierop geen info over een alternatieve aflever locatie te vinden, neem dan contact met ons op zodat wij kunnen nagaan waar het misloopt. 

Bij een internationale zending vragen we om 1 week na de laatste scan op de track & trace contact op te nemen. 

Weet je vooraf dat je niet thuis zal zijn op het moment van aflevering, geef dan ofwel een alternatief afleveradres op bij het bestellen, of vul bij bpost een veilige locatie aan op jouw profiel. Dit kan bijvoorbeeld "bij de buren", "achter de haag" of in een bbox zijn. 

Alle bestellingen worden steeds streng mee opgevolgd door onze medewerkers. Mocht je desondanks toch een probleem ondervinden met jouw bestelling of met de verzending ervan, contacteer dan binnen de 2 dagen na het plaatsen van de bestelling onze klantenservice via info@concap.be of via +32 14 22 60 47. Hou steeds jouw ordernummer en besteldatum en -uur bij de hand voor een vlottere service. 

Als klant ben je steeds verantwoordelijk voor het correct invoeren van jouw adres. Als het adres niet correct of volledig werd ingevoerd zullen de kosten van de retourzending en het opnieuw versturen steeds aangerekend worden. Gelieve dus steeds jouw adres en contactgegevens zorgvuldig na te kijken alvorens de bestelling de bevestigen. 

In de meeste gevallen zullen onze pakketjes vlot en correct afgeleverd worden. Heel uitzonderlijk loopt het wel eens mis. We trachten bij VDB Nutrition altijd mee te denken over een passende oplossing maar ook wij moeten als bedrijf soms wachttermijnen van onze partner bpost in acht nemen. 

Bij ons staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Om zowel ecologische als economische redenen hanteren wij een minimale bestelwaarde van €40. Bestellingen onder dit bedrag kunnen worden geweigerd, waarna het volledige aankoopbedrag wordt teruggestort.

Op deze manier verminderen we onnodige verzendingen en verkleinen we samen onze ecologische voetafdruk. We streven ernaar om bewuste keuzes te maken die niet alleen voordelig zijn voor jou, maar ook voor onze planeet. Dank je wel voor je begrip en je bijdrage aan een duurzamere wereld! 

Een verandering van adres is mogelijk onder bepaalde voorwaarden:

  • wanneer jouw pakketje nog niet vertrokken is: 
    • neem zo snel mogelijk contact op via +3214226047 of natacha@concap.be 
    • vermeld hierbij duidelijk jouw bestelnummer en de zaken die aangepast dienen te worden. 
  • wanneer jouw pakket reeds verwerkt werd kan je aanpassingen maken via Bpost zelf. Onze medewerkers kunnen helaas niets meer voor jou wijzigen vanaf dat moment. 
    • Enkel correcties binnen dezelfde postcode zijn mogelijk.
    • Maximaal één correctie per pakje is toegestaan.
    • Adresaanpassingen naar een Afhaalpunt zijn niet mogelijk.
    • Alleen nationale pakjes komen in aanmerking. Bij internationale pakketten is het helaas niet mogelijk om een adres te wijzigen. Daarom is het altijd belangrijk om steeds je adres goed na te kijken alvorens de bestelling te bevestigen.
    • Correcties kunnen worden worden uitgevoerd tot het moment dat het pakje is gesorteerd, daarna kan er geen wijziging meer doorgevoerd worden. 

Ben je te laat met aanpassen, kan je best jouw track & trace code goed opvolgen om zo te bekijken of het pakketje retour komt of afgeleverd werd op het foutieve adres. In het laatste geval neem je best zo snel mogelijk contact met de personen op dit adres.

Je kan in dit geval kiezen voor ophaling in een Proti Balance filiaal of kiezen voor een levering in een bbox of afhaalpunt van Bpost. 

Temperatuurgevoelige producten: 

Tijdens heel koude (buitentemperatuur <0°C) of warme periodes (buitentemperatuur >21°C) kan het voorkomen dat bepaalde producten worden blootgesteld aan temperatuurschommelingen tijdens het transport of bij de aflevering. Onze verzendingen verlopen via externe partijen (Bpost), die standaard geen koeltransport voorzien. 

VDB Nutrition nv kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade opgelopen tijdens het transport, ook niet wanneer deze het gevolg zijn van hitte of temperatuurschommelingen. 

Koop je als klant temperatuurgevoelige producten, dan hou je best rekening met dit gegeven. Bij twijfel mag je steeds contact met ons opnemen. 

Belfius DirectNet, KBC Online 

Heb je een bankkaart van Belfius of KBC? Dan is deze betaalmethode het meest geschikt. Kies voor deze betaalmethode en je wordt automatisch naar de vertrouwde site van jouw bank geleid. Hier wordt gevraagd om het bedrag te controleren en te betalen met je authentificatiemiddel. Afhankelijk van je bank is dat een kaartlezer of een paswoord.

Bancontact / Mister Cash / Apple Pay 

Betaal met Bancontact / Mister Cash / Apple Pay. Dat is zowel veilig als snel. Kies voor deze betaalmethode, vul je kaartnummer en vervaldatum in en je wordt automatisch naar de vertrouwde site van jouw bank geleid. Hier wordt gevraagd om het bedrag te controleren en te betalen met je authentificatiemiddel. Afhankelijk van je bank is dat een kaartlezer of een paswoord.

Mastercard of Visa 

Als je voor Mastercard of Visa kiest, moet je bij de betaling een CVC- of verificatiecode ingeven. Je vindt deze code achteraan op je kredietkaart naast de handtekening. De laatste 3 cijfers van dit getal vormen je CVC- of verificatiecode. 

Overschrijving 

Als je voor overschrijving kiest kunnen we je bestelling pas klaarmaken nadat we je betaling hebben ontvangen. Opgelet: de transactietijd van een betaling kan tot 3 (bank) werkdagen duren. Jouw gekozen leverdatum wordt dan zo nodig opgeschoven.

iDEAL

Betaal met iDeal. Dat is zowel veilig als snel.