Overslaan naar inhoud

Verzend- en betaalvoorwaarden

Verzending

Bij Concap kan je kiezen voor verzending of aankoop via de fysieke verkooppunten. 
Kies je voor verzending, dan kan je hieronder alle nodige informatie terugvinden. Heb je toch geen antwoord op jouw vraag gevonden? Neem dan gerust contact op met ons via het contactformulier

Wanneer je een bestelling plaatst via www.concap.be voor 13u op een werkdag, dan worden deze producten nog dezelfde werkdag verzonden. Bestel je na 13u of tijdens het weekend, dan vertrekt jouw pakket de volgende werkdag. Onder normale omstandigheden ontvang je jouw pakket 1 tot 2 werkdagen nadat je jouw bestelling hebt geplaatst wanneer het een nationale zending betreft. Dit steeds onder voorwaarde dat alle gegevens correct werden ingegeven, de transportfirma operatief is en er aan de betalingsvoorwaarden werd voldaan. Heb je jouw pakketje niet ontvangen? Hou dan rekening dat klachten uiterlijk binnen 48u na het plaatsen van de bestelling dienen doorgegeven te worden.   

Bestel je voor levering buiten België, dan is de verzendtermijn afhankelijk van de locatie. De verwachte leverdatum kan in dit geval opgevolgd worden via de track & trace link die je via mail ontvangt na het plaatsen van een bestelling. 

De verzending van jouw pakket, ongeacht de grootte en hoeveelheid, kost €6,50 incl. taksen. Bedraagt de totale aankoopwaarde waarbij de kortingen reeds verrekend zijn €90,00 of meer, dan nemen wij de verzendkost op ons en verzenden we jouw pakket gratis. 

Bij internationale verzendingen is de verzendkost afhankelijk van het land van bestemming. Dit bedrag wordt steeds in het overzicht bij het winkelmandje weergegeven na het ingeven van uw leveringsadres. 

Opgelet: bij internationale verzendingen buiten het vaste land van Europa komen er mogelijks extra reële kosten bij. Deze zijn steeds ten laste van de ontvanger en worden zo nodig afzonderlijk gefactureerd. Door te bestellen gaat u steeds akkoord met het aanvaarden van deze bijkomende kosten, waarvan u desgewenst bewijs kan opvragen. 

Voor onze bedeling werken wij samen met Bpost. Opgelet: burenlevering is hierbij mogelijk! 

Voor internationale levering werkt Bpost met eigen partners. VDB Nutrition heeft steeds uitsluitend contact met Bpost en kan niet zelf kiezen welke andere partij jouw pakket zal leveren. 

Als je niet thuis bent laat bpost een (digitale) melding met verdere instructies achter. Dit kan een nieuwe aanbieding op een later tijdstip zijn, een boodschap dat het pakket af te halen is in een bbox of in een bpost locatie in de buurt (vb. een supermarkt, krantenwinkel of postkantoor).

Is jouw pakket niet geleverd 2 werkdagen (nationaal), controleer dan eerst even de track & trace code voor meer info. 

Is hierop geen info over een alternatieve aflever locatie te vinden, neem dan contact met ons op zodat wij kunnen nagaan waar het misloopt. 

Bij een internationale zending vragen we om 1 week na de laatste scan op de track & trace contact op te nemen. 

Weet je vooraf dat je niet thuis zal zijn op het moment van aflevering, geef dan ofwel een alternatief afleveradres op bij het bestellen, of vul bij bpost een veilige locatie aan op jouw profiel. Dit kan bijvoorbeeld "bij de buren", "achter de haag" of in een bbox zijn. 

Alle bestellingen worden steeds streng mee opgevolgd door onze medewerkers. Mocht je desondanks toch een probleem ondervinden met jouw bestelling of met de verzending ervan, contacteer dan binnen de 2 dagen na het plaatsen van de bestelling onze klantenservice via info@concap.be of via +32 14 22 60 47. Hou steeds jouw ordernummer en besteldatum en -uur bij de hand voor een vlottere service. 

Als klant ben je steeds verantwoordelijk voor het correct invoeren van jouw adres. Als het adres niet correct of volledig werd ingevoerd zullen de kosten van de retourzending en het opnieuw versturen steeds aangerekend worden. Gelieve dus steeds jouw adres en contactgegevens zorgvuldig na te kijken alvorens de bestelling de bevestigen. 

In de meeste gevallen zullen onze pakketjes vlot en correct afgeleverd worden. Heel uitzonderlijk loopt het wel eens mis. We trachten bij VDB Nutrition altijd mee te denken over een passende oplossing maar ook wij moeten als bedrijf soms wachttermijnen van onze partner bpost in acht nemen. 

Bij ons staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Om zowel ecologische als economische redenen hanteren wij een minimale bestelwaarde van €40. Bestellingen onder dit bedrag kunnen worden geweigerd, waarna het volledige aankoopbedrag wordt teruggestort.

Op deze manier verminderen we onnodige verzendingen en verkleinen we samen onze ecologische voetafdruk. We streven ernaar om bewuste keuzes te maken die niet alleen voordelig zijn voor jou, maar ook voor onze planeet. Dank je wel voor je begrip en je bijdrage aan een duurzamere wereld! 

Een verandering van adres is mogelijk onder bepaalde voorwaarden:

  • wanneer jouw pakketje nog niet vertrokken is: 
    • neem zo snel mogelijk contact op via +3214226047 of natacha@concap.be 
    • vermeld hierbij duidelijk jouw bestelnummer en de zaken die aangepast dienen te worden. 
  • wanneer jouw pakket reeds verwerkt werd kan je aanpassingen maken via Bpost zelf. Onze medewerkers kunnen helaas niets meer voor jou wijzigen vanaf dat moment. 
    • Enkel correcties binnen dezelfde postcode zijn mogelijk.
    • Maximaal één correctie per pakje is toegestaan.
    • Adresaanpassingen naar een Afhaalpunt zijn niet mogelijk.
    • Alleen nationale pakjes komen in aanmerking. Bij internationale pakketten is het helaas niet mogelijk om een adres te wijzigen. Daarom is het altijd belangrijk om steeds je adres goed na te kijken alvorens de bestelling te bevestigen.
    • Correcties kunnen worden worden uitgevoerd tot het moment dat het pakje is gesorteerd, daarna kan er geen wijziging meer doorgevoerd worden. 

Ben je te laat met aanpassen, kan je best jouw track & trace code goed opvolgen om zo te bekijken of het pakketje retour komt of afgeleverd werd op het foutieve adres. In het laatste geval neem je best zo snel mogelijk contact met de personen op dit adres.

Je kan in dit geval kiezen voor ophaling in een Proti Balance filiaal of kiezen voor een levering in een bbox of afhaalpunt van Bpost. 

Temperatuurgevoelige producten: 

Tijdens heel koude (buitentemperatuur <0°C) of warme periodes (buitentemperatuur >21°C) kan het voorkomen dat bepaalde producten worden blootgesteld aan temperatuurschommelingen tijdens het transport of bij de aflevering. Onze verzendingen verlopen via externe partijen (Bpost), die standaard geen koeltransport voorzien. 

VDB Nutrition nv kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade opgelopen tijdens het transport, ook niet wanneer deze het gevolg zijn van hitte of temperatuurschommelingen. 

Koop je als klant temperatuurgevoelige producten, dan hou je best rekening met dit gegeven. Bij twijfel mag je steeds contact met ons opnemen. 

Belfius DirectNet, KBC Online 

Heb je een bankkaart van Belfius of KBC? Dan is deze betaalmethode het meest geschikt. Kies voor deze betaalmethode en je wordt automatisch naar de vertrouwde site van jouw bank geleid. Hier wordt gevraagd om het bedrag te controleren en te betalen met je authentificatiemiddel. Afhankelijk van je bank is dat een kaartlezer of een paswoord.

Bancontact / Mister Cash / Apple Pay 

Betaal met Bancontact / Mister Cash / Apple Pay. Dat is zowel veilig als snel. Kies voor deze betaalmethode, vul je kaartnummer en vervaldatum in en je wordt automatisch naar de vertrouwde site van jouw bank geleid. Hier wordt gevraagd om het bedrag te controleren en te betalen met je authentificatiemiddel. Afhankelijk van je bank is dat een kaartlezer of een paswoord.

Mastercard of Visa 

Als je voor Mastercard of Visa kiest, moet je bij de betaling een CVC- of verificatiecode ingeven. Je vindt deze code achteraan op je kredietkaart naast de handtekening. De laatste 3 cijfers van dit getal vormen je CVC- of verificatiecode. 

Overschrijving 

Als je voor overschrijving kiest kunnen we je bestelling pas klaarmaken nadat we je betaling hebben ontvangen. Opgelet: de transactietijd van een betaling kan tot 3 (bank) werkdagen duren. Jouw gekozen leverdatum wordt dan zo nodig opgeschoven.

iDEAL

Betaal met iDeal. Dat is zowel veilig als snel.